Katere so PASTI, ki prežijo na tiste, ki pravkar vstopate v svet digitalnega marketinga?
Kako se izogniti razočaranju in minusu na »računu« ob vstopu v svet digitalnega marketinga?
Najverjetneje bodo »social media digital marketing guruji« in še kdo iz te »branže« imeli kakšen komentar, vendar ta zapis ni namenjen njim, zato brez skrbi, bom vseeno zapisala, kaj se resnično dogaja v praksi.:)
Predstavljajte si, kako je, če niste marketing specialist, pa o marketingu vseeno nekaj veste. Strinjali se boste, da se prične nekako tako kot je zapisano v nadaljevanju. Žal pa si le redki postavijo naslednja vprašanja.:(
Kaj pa priprava? Kakšna priprava?
Ker to počnejo vsi, se digitalnega marketinga lotite tudi sami. Seveda, kako pa drugače. Danes je potrebno biti v koraku s časom. Ja, ja, ja, 3x JA, vendar obstaja še ozadje, ki se mu reče priprava na vstop v svet digitalnega marketinga ali bolj praktično in razumljivo >>
Kaj vse mora “štimati” v prodajnem procesu podjetja, da se lahko s pravimi pričakovanji lotimo vstopa v digitalni marketing?
Večkrat se mi je že zgodilo, da so mi stranke pred pričetkom sodelovanja pričele razlagati o slabi izkušnji z digitalnim marketingom, oglaševanjem, izkušnjo z agencijo,…
Res me je zanimalo, zakaj je toliko podjetij razočaranih in to po tem, ko enkrat stopijo v svet digitalnega marketinga oziroma oglaševanja. Hmmmm???

Zaupala vam bom resnično zgodbo gospe Tanje…
Kaj se je v resnici zgodilo, ko so poskusili in zakaj ne verjamejo več v nič, kar se tiče digitalnega marketinga?
Ja, zdaj vem. In tudi razumem. Vem pa tudi, da takšna pot ni nujno potrebna, ker boli in ni poceni. Verjamem, da vas zanima. Najverjetneje boste zgodbo primerjali s svojo izkušnjo in močno upam, da se tudi vam prižge lučka, ki vam bo prinesla korist.
V podjetju ga. Tanje in pri večini »razočaranih« podjetjih je bil potek približno takšen:
1. korak: Odločili so se, da se lotijo digitalnega marketinga, ker se o tem povsod govori in ker to delajo že vsi, ki so uspešni. Najprej so poskusili sami oz. nekdo, ki naj bi v podjetju imel največ znanja na tem področju, je pričel z nekimi aktivnostmi.
2. korak: Ugotovili so, da sami tega ne zmorejo, ker je vse več in več dela, ker je potrebnega ogromno znanja in izkušenj in ker tisti “nekdo” pravzaprav nima časa za še to dodatno delo.
3. korak: Poiskali so digital marketing strokovnjaka. »Strokovnjak« jim je ponudil izdelavo profesionalne Fb poslovne strani in pričeli so z oglaševanjem oz. “boostanjem” objav.
4. korak: Kar naenkrat so prihajala vprašanja in povpraševanja po Fb sporočilih in preko maila in strankam je bilo potrebno odgovarjati. Tudi nekaj več prodaje se je generiralo. Vse več je bilo dela in znotraj podjetja je nastala »mala« zmešnjava, probleme so reševali ad hoc. Tudi na kakšno sporočilo na Fb strani ali e-sporočilo se je pozabilo odgovoriti. Se zgodi pač.
5. korak: V oglaševanje in za plačilo marketing strokovnjaka so vložili kar precej denarja (po njihovih besedah ogromno) in po parih mesecih so pogledali »pod črto«. Ugotovili so, da imajo toliko interne zmešnjave in niti nimajo večjega dobička, kljub povečanemu prometu in kljub enormno povečanemu obsegu dela.
6. korak: Rekli so, da je dovolj, da se tega več ne grejo. Delali naj bi po starem. Čez čas, pa so spet ugotovili, da je nekaj potrebno spremeniti. Se prilagoditi kupcem in trgu.
7. korak: Po naključju (sama v naključja ne verjamem) so prejeli ali moje e-sporočilo, ali smo se srečali na kakšnem poslovnem dogodku ali pa so po priporočilu prišli do mene.
8. korak: Skupaj smo pili kavo oz. jaz po navadi pijem zeleni čaj in smo se najprej pogovarjali o njihovi slabi izkušnji.
Poslušam in poslušam …
Ja, res je, rada poslušam, pravijo, da dobro poslušam in še raje pomagam, če je le v moji moči.
In veste kaj? Najbolj zanimiv del šele prihaja, saj sem prepričana, da vas je velik delež tistih, ki ste zgornje zapisane korake že izkusili. Žal.
Nočete vedeti, kakšen je bil moj komentar na njihovo izkušnjo…
Ko mi je ga. Tanja povedala njihovo izkušnjo do konca je bila najbolj šokirana nad tem, da se meni zdi to povsem normalno in še huje, rekla sem : »Ja, seveda, glede na proces kako ste pričeli z digitalnim marketingom, je povsem normalno in pričakovano, da ste na tak način tudi zaključili.«

In potem…
“Čakaj, Monika, prosim, ne govori mi tega, a zdaj smo pa za vse sami krivi? Če pa nam je strokovnjak obljubil, da bodo rezultati in tudi po tistih nekih statistikah, ki jih sicer razume le strokovnjak, se je videlo, da je vse super… No, tako se nam je zdelo, ker so nam tako razložili.”
In moj odgovor:
” Ja, draga moja Tanja, poglej, če bi ti tvoja mama pri tvojih 11 mesecih dala salonarje z 10 cm petko in te pustila, da jih obuješ, ter se ob stolu, omarici ali kjerkoli že pač poskušaš dvigniti in naučiš hoditi, kako bi ti bilo?
Tvoja mama je vedela. Najprej ti je obula le nogavičke ali pa tudi tega ne in pustila, da shodiš ter pričneš tekati bosa, nato v supergicah in šele čez mnogo let, ko si že dobro stala na svojih nogah, pa si obula salonarje z visoko peto in v njih hodiš še danes.:)”
Ne, brez skrbi, zato, da vstopite v svet digitalnega marketinga vam ni potrebno čakati nekaj let. Gre mnogo hitreje, le preveriti je potrebno nekaj osnovnih izhodišč in potem ste pripravljeni.
Torej, če prevedemo na primer digitalnega marketinga…
Pred vstopom v svet digitalnega marketinga je potrebno temu prilagoditi ali na novo postaviti prodajni proces v podjetju. Potrebno je natančno določiti vse »back office« aktivnosti, ki so potrebne.
Preveriti:
-
ali prodajalci poznajo osnove digitalnega marketinga,
-
ali res dobro poznamo svoje stranke, njihove probleme, njihove strahove in njihove želje,
-
ali res dobro poznamo svoj izdelek ali storitev , njegove lastnosti in koristi (to dvoje ni enako),
-
ali zbiramo dovolj podatkov o strankah in ali je vse skladno z zakonodajo,
-
ali imamo kader, ki bo skrbel za plan in izvajanje aktivnosti po planu,
-
in še bi lahko naštevala.
Ko je vse to kristalno jasno in določeno, šele potem je podjetje pripravljeno na to, da obuje čevlje z visoko peto. To je edina pot, da v svet digitalnega marketinga vstopite suvereno in postanete navdušeni, ne pa razočarani.
Digitalni marketing je danes “orodje”, ki nam ponuja neskončno podatkov, kjer vse lahko natančno izmerimo in s pravo kreativo zelo dobro služi naši prodaji in povečaju uspešnosti podjetja.
In ga. Tanja še vedno ni bila povsem zadovoljna….
“Ja, je rekla ga. Tanja, ja, pa veš da imaš prav, pa veš, da o tem nismo razmišljali, mi smo kar šli, prej ni bilo nobene spremembe, pravzaprav niti vsi prodajalci niso bili seznanjeni s tem kaj se na FB dogaja…Ja, verjetno smo se malo prenaglili….”

In zakaj nas na to ni opozoril strokovnjak, je malo jezno vprašala ga. Tanja?
Zato, ker obstajajo strokovnjaki, ki so navdušenci nad določenim delom digitalnega marketinga, nad rezultati v analitiki, nad linki, nad kliki itd. in velikokrat ti strokovnjaki nimajo dovolj znanja o prodaji celostno, o izdelku, ki ga promovirajo, o procesih, ki spadajo zraven. Na kratko, zdravijo le en del telesa oz. podjetja, zdravljenja se ne lotijo celostno, posledica je kratkoročni hitri uspeh in nato razočaranje.
In nasvet, ki vas obvaruje pred razočaranjem…
Seznam stvari, ki jih je nujno potrebno »urediti« oz. postaviti, določiti, predno se lotite resnega in odgovornega vstopa v svet digitalnega marketinga:
-
Natančna poglobljena opredelitev vaše idealne stranke.
-
Opis trenutnega prodajnega procesa in prilagoditev, ki podpira digitalni marketing.
-
Pregled in prilagoditev vseh dokumentov, ki jih stranka prejme s strani prodajalca / podjetja.
-
Pregled besedil in prodajnih govorov, ki se uporabljajo v telefonskih pogovorih s stranko.
-
Brošure, letaki, reklame, napisi, ….
-
Spletna stran.
-
FB stran.
-
Način razmišljanja prodajalcev v podjetju.
-
Natančen, poglobljen opis izdelka/storitve in rešitev, koristi, ki jih le ta nudi stranki.
-
Pomembna procesa: 1. Kaj se bo zgodilo s stranko, ko ji prodamo?, 2. Kaj se bo zgodilo s stranko, ki ji nismo uspeli prodati?
-
E-mail marketing sistem in kanali za pridobivanje novih leadov, potencialnih strank?
Kako naj vse to uredite?
Postopno in vztrajno, natančno, brezkompromisno in brez izgovorov. To je osnova. Zapomnite si. Ne dovolite si minusa na računu in razočaranja.
Kako naj se vsega skupaj lotite? Kje začeti?
Lahko vam pomagam, lepo po vrsti, natančno in plansko. Vse do salonarjev z visoko peto in še pri hoji v njih.:)
In vaše naslednje vprašanje: Koliko pa nas to stane?
In moj odgovor: Koliko pa je za vas vredno, da se vaša prodaja dvigne, da so vaši kupci zvesti in zadovoljni, da so vaši zaposleni sproščeni in da so odnosi v podjetju prijetni? Napišite mi prosim na monika.strahovnik@lumidi.si, res me zanima.
Ja, daj no Monika, povej no…
Zelo rada bi vam povedala, vendar vsako podjetje je posebno, drugačno, ima svoje specifike. Povsod je enako le to, da neke stvari pri prodaji in v digitalnem marketingu delujejo in nekatere so že vnaprej obsojene na propad. To velja upoštevati.
Kako vašo prodajo obuti v salonarje z visoko peto?
Pokličite me in skupaj bomo našli prave čevlje za vas.
monika.strahovnik@lumidi.si | 041 250 060.

P.S. Darilo za vas
Napišite mi, kje je vaš največji izziv in kakšne so vaše želje, cilji. Pošljite mi eno vašo brošuro, letak ali del ponudbe ali povezavo do podstrani na vaši spletni strani in BREZPLAČNO vam komentiram tekst, ki je napisan. Tako se bomo spoznali in videli boste, kako vam v praksi lahko pomagam.
Verjamem, da je poslovno sodelovanje najbolj plodno, ko ljudje delamo za ljudi, ko si iskreno pogledamo v oči in si z veseljem sežemo v roke. – Lumidi
p.s. V Corona času pač brezkontaktno, vrednote in prijetni občutki ob sodelovanju pa vseeno veljajo.:)
Sem Monika.
Z veseljem poslušam vaše želje in izzive ter skupaj z vami ustvarim uspešne zgodbe.
Začnimo zdaj:)
monika.strahovnik@lumidi.si | 386 41 250 060
